Rabu, 16 Februari 2011

keluhan diri



Aku rasa seronok berkarya dalam bahasa sendiri, dapat meluahkan apa yang terbuku difikiran, sama ada baik atau pengalaman dalam diri, pengalaman di masa mudaku atau semasa susahku hidup di bandar besar. Aku rasa hidup aku terisi dengan catatan ringkas yang mengingatkan aku dalam hidup serba kekurngan. Aku terima apa yang berlaku, sebagai insan biasa dan sebagai ayah dalam keluarga, bersama 4 anak, yang sudah besar panjang, bersama isteri yang setia apa yang aku mahukan. Aku bersyukur apa yang berlaku dalam kehidupan yang serba mencabar dan tercabar. 

Aku tetap aku akan mengingatkan apa saja zaman muda aku,  aku cuba kawal  diri dalam karya ini supaya tidak memalukan diriku sendiri, kalau terjadi pun aku akan jawab dalam ketegasan untuk tegakkan pendirian. 

1 ulasan:

  1. keluarga menjadi tunggak kejayaan , tunggak kebahagian, apalagi disamping anak-anak yang cemerlang. mengingatkan zaman remaja amat menyeronokkan, walaupun perjalanan hidup ku masih jauh laqi namun terlalu banyak pengalaman yang aku timba, dari usia ku tiga belas tahun kalaqngan rakan sudah mulq mengadu mqasalah pada ku sedangkan usia yang mentah itu apa yang akun boleh buat..jadi aku mula jadi penasihat seawal umur itu dan hingga sekarang aku sering membantu mereka yang dalam delima kekelumitan dan kehqncuran apa jua...alhamdulilah

    BalasPadam