Sabtu, 5 Februari 2011

cari kawan

member perempuan aku tanya kat aku, macam mana kawan kau ramai dalam blog? so, aku pun jawap la, tu mudah je (tapi aku berbicara dalam hati, kawan aku tak ramai mana pun) ~huhu~
Ok! Berbalik pada tips yang aku nak share kat korang, ni cuma asas je ok. Tips ni aku tujukan kepada yang tak tahu je. Pada yang dah tahu tu, share la di comment entry ni. TERIMA KASIH

asas-asas untuk banyakkan kawan aku rasa korang kena la join www.gengblogger.com dulu,
Gengblogger ni memang bagus la kalau nak dapatkan kawan, kalau takda gengblogger takda orang kot yang tahu blog aku ni wujud ~hehe~ anda juga boleh ping entry anda di gengblogger, nak tahu apa itu ping? Anda boleh search di google "apa itu ping entry"

Ada akaun facebook, jangan guna hanya untuk keseronokan, post entry anda di facebook, seeloknya letak button share di entry korang, korang boleh search di google semua tu "cara letak button like dan share di setiap entry"

Cuba banyakkan blogwalking, blogwalking itu jalan-jalan ke blog orang, tapi jangan blogwalking je, comment la juga, post juga url anda di comment blog mereka.

Bergaul dengan blogger lain, itu adalah perkara yang penting, kalau ada gathering gengblogger jalan lepaskan peluang untuk join. Sangat bagus untuk bergaul dengan otai-otai blogger.

Jadi, sampai sini saja tips yang aku bagi kat korang

1 ulasan:

  1. hahaha..hepi juga kalau seharian dah penat bekerja..pas tu duk buat karya.. memang best gler... yele semoga member blogger suma satu kepala.. kata orang apa ek ..yang otai2..aku pulak suka cakap "yang syifu-syifu...tu dah sah banyak pengalaman yang menarik..

    BalasPadam